HYTE THICC Q80 Trio Display  Bild © HYTEHYTE THICC Q80 Trio Display (Bild © HYTE)

Das Unternehmen sagt, dass bei Tests ein empfindliches internes Teil entdeckt wurde, das anfällig für Transportschäden ist, wodurch der Fehler für Endnutzer nicht sichtbar ist, aber zu Funktionsstörungen oder Ausfällen führen kann.

Da HYTE nicht feststellen kann, wie viele Geräte betroffen sind, hat sich das Unternehmen für einen pauschalen Rückruf aller THICC Q80 Trio-Kühler entschieden. Der THICC Q60 ist dagegen nicht betroffen, da er ein anderes internes Design hat.

Hinweise für Kunden

  • Schalte die THICC Q80 Trio sofort aus und entfernen Sie es aus deinem System.
  • Direktkäufer bei HYTE.com erhalten eine vollständige Rückerstattung und Anweisungen zur sicheren Entsorgung des Kühlers. -Wenn du das Produkt über einen autorisierten Händler gekauft hast, dann wirst du vom Händler kontaktiert und über die Rückgabe-/Rückerstattungsschritte informiert. HYTE hat seine Partner angewiesen, den Verkauf einzustellen und sich mit den Kunden abzustimmen.

Hyte's Statement

Following the launch of HYTE's THICC Q80 Trio liquid cooler, we received user reports of coolant leakage in some units' packaging upon delivery. The affected products were promptly secured and sent to our manufacturer for failure analysis.

The report identified a fragile internal component that is susceptible to damage during transport. The number of impacted units is presently unknown. The damage to these coolers is internal and invisible to the end user, but may cause these liquid coolers not to function or to fail. This issue does not affect the previously released THICC Q60, which uses a different design.

Effective immediately, HYTE is directing all users to cease using the THICC Q80 Trio AIO, and to remove the cooler from their system immediately. Distributors and resellers have been notified to cease using and selling the Q80. Customers who purchased directly from HYTE.com will receive full refunds and instructions on how to safely dispose of the AIO soon. We will also notify authorized resellers to reach out to customers who have purchased this product on next steps.

The HYTE team would also like to apologize for any issues and complications caused by the latest development on the THICC Q80 Trio AIO. We are working to make this right with the community, and will be in touch with impacted customers on next steps as soon as possible.