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Thema: Sacred Patch 1.70 und Far Cry Patch 1.2 angekündigt

  1. #1
    Avatar von PFlaIM
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    Standard Sacred Patch 1.70 und Far Cry Patch 1.2 angekündigt




    Schon wieder hat das Entwicklerteam von Sacred ein neuen Patch in der Revision 1.70 angekündigt. Zuzeit wird kaum ein Game so oft gepatched wie Sacred.
    Ich hoffe der Patch wird mal für längere Zeit anhalten 8) und die meisten der über gebliebenden Bugs, fixen .
    Das Entwicklerteam hat schon mal ein vorläufiges ChangeLog veröffentlicht, welches im Laufe der Zeit vervollständigt wird.

    ===================
    Vorläufiges ChangeLoG:
    ===================


    - Neuer Netzwerkcode
    - Lösung der Probleme für Spieler, die mit Routern spielen.
    - Fix weiterer Questbugs
    - Entfernen von Exploits
    - Multiplayer Handelsfenster
    - Lobby Verbesserungen

    ===========
    Balancing
    ===========


    - Drop Rate von Gegenständen
    - Gegenstandsklassen überarbeitet
    - Gegenstandsattribute überarbeitet
    - Charaktere
    - Skills

    Quelle http://sacred-game.com/news.php?s=&a...ow&news_id=232



    Zuzeit testen fleissig die Ubisoft Mitarbeiter, den neuen Patch V1.2 für den in Moment besten 8) Ego-Shooter, Far Cry.
    Es werden unter anderem einige Sachen in der Balance geändert, wie zum Bespiel die Trefferwirkung.
    Des weiteren werden laut Hersteller "Fixed incorrect HUD message" -> falsche HUD Information geändert.
    Hier mal die komplette Changelog FiLe:

    ===================
    Gameplay changes
    ===================


    - Made the run speed about 15% faster
    - Made sprint last 30% longer
    - Adjusted damage to vehicles
    - Vehicles now survive longer in multiplayer and behave consistently between weapon damage types
    - Bullet damage can be disabled by "g_vehicleBulletDamage" cvar: 0 = no bullet damage (default), 1 = bullet damage; this works only in MP.
    - MP vehicles can get the same damage from every kind of bullet (no distinction between sniper rifle and the deagle), this value is set by 'dmgBulletMP' variable inside 'DamageParams' table of the vehicle.
    - Buggy, humvee and gunboat can be destroyed with one rocket.
    - Bigtruck can be destroyed with three rockets.
    - Buggy and gunboat can be destroyed with 100 bullets (if g_vehicleBulletDamage = 1)
    - Humvee can be destroyed with 150 bullets (if g_vehicleBulletDamage = 1)
    - Bigtruck can be destroyed with 500 bullets (if g_vehicleBulletDamage = 1)

    ==============
    Bug fixes
    ==============


    - Investigated a number of serious issues with headshot detection
    - Various network improvements
    - Vehicle damage code cleaned and made more consistent for modders
    - Fixed some issues with ladder animations appearing odd to other players
    - Fixed a number of ladder related bugs
    - Added better quicksave state saving for single player (corrected around 100 bugs)
    - Fixed bug where players name tag didn't show up in multiplayer
    - Fixed bug where console would accept letters as variable states
    - Fixed error with warning message in connection dialogue
    - Fixed issue with connection dialogue error message
    - Fixed incorrect HUD message
    - Fixed server shutdown dialogue error message
    - Fixed a number of issues with the server listing not displaying correctly (greyed out)
    - Fixed UI bug that caused cancel button not to work
    - Fixed issue causing server create sessions not to be saved
    - Fixed issue with Radeon 9600 rendering issue
    - Fixed Punkbuster crash when switching from punkbuster online server to hosting LAN server
    - Fixed issue with punkbuster icon not showing up in the server listing
    - Fixed random crash relating to punkbuster server listing info
    - Fixed issue with punkbuster refusing connection to a server that is destroyed and then re-hosted
    - Fixed a number of crash problems related to punkbuster server creation with non-dedicated servers
    - Fixed issue with punkbuster enabled in multiple server profiles
    - Disabled e_vegetation_min_size in multiplayer (used as cheat)
    - Added optimizations for character effects including invulnerability shader
    - Added optimizations for scoreboard performance. Scoreboard no longer updates fields that have not changed
    - Fixed issue where radar would not be drawn correctly with certain game type changes
    - Fixed framerate issue when player touched assault ammo pickups

    Quelle http://ubbxforums.ubi.com/6/ubb.x?a=...91&m=540100183

  2. #2
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    Hab noch ein vorläufiges Patchlog File im Internet gefunden , diesmal zum ersten Patch für UT 2004 der momentan in Arbeit ist :P

    Hier mal der Link, wäre zu umfangreich gewesen

    http://www.worthplaying.com/article....hread&order=0/

  3. #3
    Avatar von PFlaIM
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    Noch ein Changelog zum kommenden Patch v1.1 für´s Spiel Painkiller

    =====================================
    Multiplayer improvements and fixes:
    =====================================

    - NEW: new map, DM_Cursed
    - NEW: full warmup mode for TDM and PCF modes, partial warmup for FFA/TLB/Voosh
    - NEW: demo recording and playback incl. time control (slow down/speed up)
    - NEW: spectator mode with 3 different views: FPS/TPP/Free
    - NEW: voting system, including map change, kickbans, etc.
    - NEW: server info incl. map/mode/fps/etc.
    - NEW: "Disconnect" option in the menu
    - CHANGE: improved respawning logic
    - CHANGE: BrightSkins are On by default now
    - CHANGE: players can now play LAN sessions with no access to the Internet
    - CHANGE: redesigned items/respawns on several maps
    - FIX: teamskins are now correctly displayed for the new players
    - FIX: exploding barrels now correctly remove frags from the dead player instead of adding them to the enemy
    - FIX: SayTeam now works correctly
    - FIX: fake model exploit removed
    - FIX: ElectroDriver autoaim exploit removed


    ========================================
    Single-Player improvements and fixes:
    ========================================

    - NEW: benchmarking system for both graphic cards and processors
    - NEW: patching system with supporting .dat files
    - CHANGE: Demon Morph frags now more spectacular
    - CHANGE: players can bind all keys now (like numpad Enter etc.)
    - CHANGE: CD start-up dialogues improved
    - FIX: script error when the player kills PsychoElectro on the electric chair
    - FIX: Babel's stones now always hurt the player
    - FIX: numerous smaller bugs

  4. #4
    Avatar von Compiler
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    OMG... Pflaim .. danke für die Painkiller sachen ... könnt ich gebrauchen


    Thank a LoT.

    Ich patch mal :]



    Compiler

  5. #5
    Avatar von PFlaIM
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    Nochmal zu UT 2004 ---> Erster Beta-Patch v3197 für UT 2004 ist raus

    Hier könnt ihr ihn euch saugen

    http://files.worthplaying.com/files/...&orderby=dateD

  6. #6
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    cool, THX unser PFlaIM, ist mal wieder in seiner "Phase" und postet uns alle guten Patches usw THX!!

    Greetz,

  7. #7
    Avatar von Black Nova
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    Wo bekommst du das ganze imemr her?
    Und sag mal, Plaim, hast du überhaupt noch ein RL?


    Greetz Black Nova

  8. #8
    Avatar von bolef2k
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    Hmm, also ich komm garnicht mehr zum Zocken! Aber am 14 Mai gehts ab, da bin ich auf der NFRAG und vertrette dort PC MASTERS! Wer auch da ist kann sich da gern mit mir treffen und labbern! Wir gamen da ne runde, muss bis dahin mein Rechner auf Vorderman bringen ^_^
    also wär cool einen von euch doer euch alle zu treffen.
    PS: NFRAG ist in Oldenburg vom 14-16 Mai infos unter-> www.nfrag.de

    Gruss,
    Bolef2k

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